Gå til hovedinnhold

Sensommer:)

Siste "innspurt" før ferien var enda et strålende Lydighetskurs med Mona Kjernholm.
Dessverre var kurset kun fylt opp med deltakere med hund, og kun meg som observatør i tillegg.
Jeg mener Mona fortjener en større tilhørerskare, for hun har en god kunnskapsbank å øse fra!

Her er noen mobilbilder fra kurset, men de sier svært lite om kvaliteten på kurset, dessverre.
Jeg ønsker å takke Mona for at hun kom i år igjen!
Tusen takk!:)


 
 
 Siden det desverre regnet, tordnet og lynte på den andre kursdagen,
kom garasjen igjen godt med som et funksjonelt treningslokale!:)

Dagen etter kurset dro jeg, mann og yngstesønn til Kroatia i 10 dager.
Siden eldstesønn allerede hadde feriert hos familie på Malta og dessuten skulle begynne i jobb, kunne han passe på hundene.

Det ble en deilig ferie på alle måter.
Vi delte opp ferien på tre forskjellige steder; Zadar, Primosten og Tribunij. Det viste seg å være et midt i blinken valg for oss! På den måten fikk vi litt avbrekk i lange soldager, litt forandring, - og ikke minst fikk vi oppleve mer enn bare typiske feriesteder ved å reise videre.

Jeg opplevde også at vi på den måten fikk føle litt mer på Kroatiernes mate å være på utenom turiststedene.
Opplevelsen jeg sitter igjen med er udelt god, bortsett fra at innenlands bussforbindelser overhodet ikke fungerer. Vi opplevde faktisk å vente i over tre timer og miste hele 6 busser fra Primosten, fordi ingen sjåfører "ville" ha oss med siden vi skulle til Tribunij. Og ingen sjåfører snakket engelsk heller, de bare "feide oss vekk" på ganske så uhøflig vis, etter norsk standard, iallefall!

Redningen ble en eldre forbipasserende dame, som kunne litt engelsk. Hun forklarte at vi måtte ta buss til en mellomstasjon først! Tenk om sjåførene kunne vært litt høflige, gjerne ha kunne engelsk, og dermed forklart oss det!
Nåvel, litt forviklinger skal det være:) Bortsett fra dette, synes jeg vi fikk strålende behandling overalt.

En helhetlig kort oppsummering av ferien blir uansett bussforbindelse eller ikke:
Varmt og godt, vakkert, god mat, hvile og mange nye inntrykk!

Zadar



Gamlebyen i Zadar
 

God mat
God, men absolutt litt anderledes komposisjon av mat...
 
Shopping med yngstesønn, - som nå med god margin har vokst meg over hodet...!
Det er bare å innse at tiden går ja:)
 
Tribunij.
 
Litt syk og sengeliggende skal man visstnok være også i ferien. (Iallefall når man er meg...!)
 
 Men alt føles uansett bedre så lenge man er brun og fresh...:)
Jupp!
 
Nå starter hverdagen igjen, og jeg gleder meg til kursstarter fra neste uke!
 
...Og om hverdagen i løpet av høsten og vinteren skulle føles tung, så kan jeg jo bare dra frem de gode minner fra solnedgangen i Kroatia!
 
 
Ha en strålende dag!:)

 

Populære innlegg fra denne bloggen

  TISPEMOR OG VALPENE TEKST: Carola Brusevold, Kennel Fancy Carolica og tidl. Rådehund - eieropplæring, nå del av Dyreatferdssenteret A/S. Jeg tenkte å dele litt om mine erfaringer som oppdretter av til sammen tre forskjellige raser (dachs, puddel og pumi) gjennom en periode på over 30 år. Jeg synes det er sørgelig mange uriktige påstander om tispas atferd overfor sine valper. Fordi en del mener at de bør oppføre seg som en hund og dermed handle ut fra slike påstander mot egne hunder, tenkte jeg at mine opplevelser kan gi et nyttig perspektiv for å revurdere den oppfatningen. Det jeg her skriver er basert på mine erfaringer som oppdretter, samt min kunnskap om hund og atferd gjennom et langt yrkesliv. Jeg er av utdannelse hundetrener, instruktør, hundefrisør, hundemassør og rehabiliteringsterapeut for hund.  INSTINKTER OG VITEN HOS TISPEMOR Det første som slår meg når jeg tenker på tispene jeg har hatt gjennom årene, er hvor fantastisk gode de er på å ta seg av sitt avkom fra aller før
Det kommer nok flere blogginnlegg etter hvert, men nå er jeg inne i en roligere periode, med personlig ventesorg, livsrefleksjon og fysisk rehabilitering.   Ønsker du følge hundetreningen min, kan du følge Youtbekanalen  min så lenge. Der legges ganske jevnlig inn nye filmer, mest som en treningslogg for egen del, - men også til inspirasjon for den som trenger det. Ha fine dager så lenge💜
Påsken er over, og nye strålende dager ventes! Jeg blir nesten euforisk av så nydelig vær som vi har hatt den siste uken, jeg!:) Det har vært deilig med avkobling og familiekos. Og valpekos da selvsagt! Jeg må jo bare å nevne det: Jeg har aldri hatt spesielle problemer med valper tidligere altså, - men Malvin er virkelig uvanlig trivelig og enkel å ha med å gjøre! At det går an! Virkelig en nytelsens valpetid! Malvin har hittil vært med meg over alt, slik at nye opplevelser kommer på en helt naturlig måte. Det har vært veldig enkelt å ha han med, - og jeg har i prinsippet ikke behøvd å tilpasse meg eller mine aktiviteter på noen måte, selv om jeg jo faktisk har en "liten" valp. Denne uken har han så vidt begynt å trene på å det være alene hjemme, og det var bare sånn type: "Åh, du går ut ja, helt greit det jeg legger meg til å sove jeg!" Og når jeg kom hjem etter ca 1 time: "Næh! Er du tilbake allerede? Jeg vil faktisk sove litt til jeg. Snakkes