Gå til hovedinnhold

Det skjer alltid no`uventet, ta det med et smil!

Vi ble til slutt fire damer på treningen fredags kveld.
To meldte desverre avbud i siste liten, men vi andre hadde det riktig trivelig likevel.

Snille Marie hadde også med en kurv med både drikke og godt å spise.
Du tenker nå på alt du Marie, takk for det!

Vi koste oss med trening og prat i nesten to timer selv om det blåste reneste høstvind.
Takk for en hyggelig kveld, damer:)

Maria Therese, Marie og Anniken

Denne uken fikk jeg henvendelse fra en tidligere valpekjøper.
Desverre har det blitt problemer i forhold til deres lille barn og hunden,
og derfor har Ludvik nå kommet hit til sitt fødested igjen.

Ludvik er en blå merle hanne på 9 år og er fra mitt aller siste dachskull.
Han er sønn av Solan og Luella, for de som husker de, og en knakandes kjekk kar!
Ludvik er i strålende form, og om jeg skulle gjette, ville jeg tippet han til å være rundt 7 år.
Ikke en dag eldre! Så han holder seg godt:) 


Nå har vi jo egentlig huset fullt nok, vil jeg bestemt påstå.
Og med Ludvik er det nå absolutt nådd "smertegrensen" hva gjelder antall dyr.

Foreløpig blir Ludvik her, det ser ut til å fungere greit med de øvrige hundene,- men jeg er absolutt åpen for at Ludvik kan finne en passende familie/person, slik at han igjen kan få leve livet som en aktiv alenehund.
Ludvik er vant til ganske mye mosjon og er med på både lange turer og annet man måtte finne på.
Om du kjenner noen som kunne være interessert i Ludvik, be de gjerne om å ta kontakt med meg.
Jeg forutsetter at jeg kan holde litt kontakt med ev. ny eier, og stiller også, - så langt det går, - opp som "feriepasser".

Jeg er nok litt "hønemor", ja, - og det vil jeg nok alltid være:)
Det er 9 år siden jeg oppfostret det kullet som Ludvik kommer fra, men fremdeles har jeg relativt god oversikt over både "valpene" og deres foreldre, og jeg vet at alle er friske og spreke enn så lenge. 
Far til Ludvik lever også enda i beste velgående, godt over 15 år gammel, mens mor desverre døde i fjor av livmorbetennelse.

Ludvik kommer altså fra ganske sunne linjer, og jeg kan fortelle at de fleste onkler, tanter og besteforeldre er blitt stort sett over 15 - 16 år gamle, uten nevneverdige sykdommer, - annet enn dårlig syn og hørsel på slutten.
Det lover jo godt for at Ludvik vil kunne være vel fungerende i flere år enda, han som er "bare" 9 år:)

Med Ludvik i huset nå, setter det også helt klart "spiker`n i kista" hva gjelder ev. tvil om å utsette planer om valpekull til neste år eller så. Her er det fullt hus!

I dag er det skikkelig sprutregn, og jeg planlegger en stille og rolig innedag. Stort sett, da.
Felix har allerede funnet sin "hobby" for dagen: tigge mat og lese avisa med "far". Det pleier å gi full uttelling:)


Ellers blir det vel stort sett familiekos med åpent hjerte for alle:)


Så det er dagen i dag:)

Når det gjelder treninger, vil jeg gjerne trene litt rundering i morgen kveld, rundt kl. 19.30.
Bare en liten og enkel økt:)
tirsdag har jeg satt opp trening kl. 16.30, men dersom ingen annen kan stå som ansvarlig for denne treningen, må jeg desverre avlyse den grunnet annet foretakende. Jeg kan ikke være til stede.  

Videre blir det trening på torsdag formiddag, i Råde Sentrum.

Kan hende inviterer jeg også til noe neste lørdag, men det må jeg se an litt, siden jeg skal på dugnad i hundeklubben kvelden før. Kjenner jeg meg selv rett nå, vil jeg muligens trenge å hvile godt et par dager etterpå, - men man må jo leve i håpet om at man er full av energi...:)

Jeg ønsker deg en riktig god uke!

Populære innlegg fra denne bloggen

  TISPEMOR OG VALPENE TEKST: Carola Brusevold, Kennel Fancy Carolica og tidl. Rådehund - eieropplæring, nå del av Dyreatferdssenteret A/S. Jeg tenkte å dele litt om mine erfaringer som oppdretter av til sammen tre forskjellige raser (dachs, puddel og pumi) gjennom en periode på over 30 år. Jeg synes det er sørgelig mange uriktige påstander om tispas atferd overfor sine valper. Fordi en del mener at de bør oppføre seg som en hund og dermed handle ut fra slike påstander mot egne hunder, tenkte jeg at mine opplevelser kan gi et nyttig perspektiv for å revurdere den oppfatningen. Det jeg her skriver er basert på mine erfaringer som oppdretter, samt min kunnskap om hund og atferd gjennom et langt yrkesliv. Jeg er av utdannelse hundetrener, instruktør, hundefrisør, hundemassør og rehabiliteringsterapeut for hund.  INSTINKTER OG VITEN HOS TISPEMOR Det første som slår meg når jeg tenker på tispene jeg har hatt gjennom årene, er hvor fantastisk gode de er på å ta seg av sitt avkom fra aller før
Det kommer nok flere blogginnlegg etter hvert, men nå er jeg inne i en roligere periode, med personlig ventesorg, livsrefleksjon og fysisk rehabilitering.   Ønsker du følge hundetreningen min, kan du følge Youtbekanalen  min så lenge. Der legges ganske jevnlig inn nye filmer, mest som en treningslogg for egen del, - men også til inspirasjon for den som trenger det. Ha fine dager så lenge💜
Påsken er over, og nye strålende dager ventes! Jeg blir nesten euforisk av så nydelig vær som vi har hatt den siste uken, jeg!:) Det har vært deilig med avkobling og familiekos. Og valpekos da selvsagt! Jeg må jo bare å nevne det: Jeg har aldri hatt spesielle problemer med valper tidligere altså, - men Malvin er virkelig uvanlig trivelig og enkel å ha med å gjøre! At det går an! Virkelig en nytelsens valpetid! Malvin har hittil vært med meg over alt, slik at nye opplevelser kommer på en helt naturlig måte. Det har vært veldig enkelt å ha han med, - og jeg har i prinsippet ikke behøvd å tilpasse meg eller mine aktiviteter på noen måte, selv om jeg jo faktisk har en "liten" valp. Denne uken har han så vidt begynt å trene på å det være alene hjemme, og det var bare sånn type: "Åh, du går ut ja, helt greit det jeg legger meg til å sove jeg!" Og når jeg kom hjem etter ca 1 time: "Næh! Er du tilbake allerede? Jeg vil faktisk sove litt til jeg. Snakkes