Gå til hovedinnhold

Første trening i deilig hall!


I går var jeg på en skikkelig hyggelig inntrening i Mossehallen, sammen med gode treningsvenner:)
Det var Astrid med Emma, Anniken med Pønky, Jessica med Sussi, Vivi med Trym og Torild med Tess og (..?...kremt, jeg har glemt navnet på den andre kooikersnuppa...) som stilte opp i dag.
Siden vi omtrent var i samlet "freestyleflokk" i dag, så blir det ingen FS trening i dag, ble vi enige om.
Iallefall ikke med gløgg.
Til opplysning:)

Nåvel. Området av hallen som vi kunne trene i var langt større enn forventet, så det er absolutt plass til flere!
Neste innetrening er 23. januar kl. 13.00 - 14.30, så kjenn gjerne din "besøkelsestid" om du vil trene inne. Velkommen skal du være! Du behøver ikke bare ville trene freestyle, du kan også trene lydighet om du vil.
Å trene inne i en slik hall er virkelig en luksus for alle oss hundefolk, som kom igjen!

Jeg var veldig spent på hvordan treningen skulle gå i dag for egen del.
Jeg har fått trent ytterst lite de siste ukene pga helsa, - men jeg er likevel fornøyd med dagens trening!
Mange ting er det å rette på, - men det kommer nok forhåpentligvis når min egen balanse/koordinasjon og ikke minst konsentrasjon sakte (men sikkert...!) kommer tilbake:)

Dessuten er jeg veldig klar over at alle mine tre hunder mangler veldig mye å få trent innendørs der det er mye lyder og andre hunder.
Det er jo ikke lett å finne slike steder, og derfor blir det helst trening på utstillinger, - noe som ikke alltid er like enkelt å få til å bli så positivt. På utstillinger skjer det desverre mye.
Som i sommer på utstilling, da en Newfoundlender hoppet ned fra et stellebord og oppå Zeb i det vi passerte. Det var ingen koselig opplevelse for noen av oss, - og jeg har brukt mye tid på å få Zeb til å bli trygg igjen i slike omgivelser!
Vi er ikke i mål enda, men på god vei. Heldigvis er han en stødig kar, så han er ikke blitt "ødelagt", - men det kunne skjedd om han var en annen type personlighet.
Så det å få trent inne i trygge omgivelser og blandt folk som har kontroll på sine hunder, - det er luksus!

Når det gjelder Felix og gårdagens trening, så ser jeg helt klart at han er blitt i dårligere form, iallefall hva gjelder enkelte øvelser.
Det kreves nok en viss opptrening av visse muskelgrupper for å få skikkelig flyt og fart i bl.a rygging, - men det er bare å stå på og trene det vi får til:) Han gjør iallefall så godt han kan, og det er veldig positivt!

Jeg innser at også treningsøktenes lengde må økes suksessivt, for vi har ikke nok "kondis" her noen av oss.
Akkurat det kommer til å bli en utfordring slik formen min har vært i det siste. Men, men. 
"Det ornær`sæ nok...!"

Jessica var så snill å filme litt av treningen min i dag (tusen takk!), - og det er helt klart uvurderlig å se seg selv i aksjon! Jeg ser allerede mye klarere hvorfor "problemer" har dukket opp i treningssekvenser som jeg trodde var ganske "bankers", - så fra nå skal jeg bli enda mer fokusert på å få filmet treningene mine!
Jepp, Carola,- her er det mye å ta tak i..!

Her er noen bilder fra gårsdagens trening:

Torild
Astrid
Jessica
Anniken og Astrid tar en pust i bakken

Og meg med Felix, da...

Bildekvaliteten er som alltid så som så, - men det er nå det eneste kameraet jeg har:)
Ha en fortsatt god dag!

Populære innlegg fra denne bloggen

  TISPEMOR OG VALPENE TEKST: Carola Brusevold, Kennel Fancy Carolica og tidl. Rådehund - eieropplæring, nå del av Dyreatferdssenteret A/S. Jeg tenkte å dele litt om mine erfaringer som oppdretter av til sammen tre forskjellige raser (dachs, puddel og pumi) gjennom en periode på over 30 år. Jeg synes det er sørgelig mange uriktige påstander om tispas atferd overfor sine valper. Fordi en del mener at de bør oppføre seg som en hund og dermed handle ut fra slike påstander mot egne hunder, tenkte jeg at mine opplevelser kan gi et nyttig perspektiv for å revurdere den oppfatningen. Det jeg her skriver er basert på mine erfaringer som oppdretter, samt min kunnskap om hund og atferd gjennom et langt yrkesliv. Jeg er av utdannelse hundetrener, instruktør, hundefrisør, hundemassør og rehabiliteringsterapeut for hund.  INSTINKTER OG VITEN HOS TISPEMOR Det første som slår meg når jeg tenker på tispene jeg har hatt gjennom årene, er hvor fantastisk gode de er på å ta seg av sitt avkom fra aller før
Det kommer nok flere blogginnlegg etter hvert, men nå er jeg inne i en roligere periode, med personlig ventesorg, livsrefleksjon og fysisk rehabilitering.   Ønsker du følge hundetreningen min, kan du følge Youtbekanalen  min så lenge. Der legges ganske jevnlig inn nye filmer, mest som en treningslogg for egen del, - men også til inspirasjon for den som trenger det. Ha fine dager så lenge💜
Påsken er over, og nye strålende dager ventes! Jeg blir nesten euforisk av så nydelig vær som vi har hatt den siste uken, jeg!:) Det har vært deilig med avkobling og familiekos. Og valpekos da selvsagt! Jeg må jo bare å nevne det: Jeg har aldri hatt spesielle problemer med valper tidligere altså, - men Malvin er virkelig uvanlig trivelig og enkel å ha med å gjøre! At det går an! Virkelig en nytelsens valpetid! Malvin har hittil vært med meg over alt, slik at nye opplevelser kommer på en helt naturlig måte. Det har vært veldig enkelt å ha han med, - og jeg har i prinsippet ikke behøvd å tilpasse meg eller mine aktiviteter på noen måte, selv om jeg jo faktisk har en "liten" valp. Denne uken har han så vidt begynt å trene på å det være alene hjemme, og det var bare sånn type: "Åh, du går ut ja, helt greit det jeg legger meg til å sove jeg!" Og når jeg kom hjem etter ca 1 time: "Næh! Er du tilbake allerede? Jeg vil faktisk sove litt til jeg. Snakkes