Gå til hovedinnhold

2. helg med Elitesatsningskurs i lydighet med Siv Svendsen

Til helgen kommer Siv Svendsen tilbake for å holde kurs i LP Elitesatsning. Jeg er medarrangør og observatør, og gleder meg! Værmeldingen lover solrike dager, og det håper jeg virkelig, for nå synes jeg det har vært ufyselig kaldt i altfor lang tid. Fryser helt inn i margen jo! Blæh!

Bilde fra helgen i februar. Kaldt!

Dessverre har formen min vært heller laber den siste uken. ME - symptomer har spøkt ille fælt nå og skremt meg godt, men nå håper jeg det går oppover igjen. Jeg er usikker på om jeg har overbelastet meg, at været tærer på, -  eller om det faktisk er behandlingene som har ført til tilbakeslaget. Men åkke som, - nå satser jeg på snarest å være stabilt på beina igjen!
Jeg absolutt HATER å føle meg syk og slapp! HAAAATER DET!
Sånn. Det var den utblåsningen.

På tross av ustabil form og "slappfisk - kropp", feberfølelse, skjelving og kaldsvetting, har jeg likevel klart å holde både kurs og trening:)
Det er skikkelig tilfredsstillende, kan jeg love! Å "vise finger`n" til faenskapet (sykdommen altså), er vel noe av det beste jeg vet.
Dessuten har jeg vært på Norsk Borreliosesenter og tatt test der. På egen kostnad, ja. Det finnes ikke støtte til sånt i det norske systemet, dessverre. Iallefall ikke enda.
Det er ikke tvil om at jeg skulle hatt grundigere behandling allerede for 7 år siden da jeg ble smittet, men nå har jeg iallefall fått medisiner for de neste 6 mndr. Så nå FORVENTER jeg å endelig bli frisk! Noe annet er overhodet ikke akseptabelt, for nå er jeg så inderlig lei at jeg finner ikke ord!
Basta!

At det har blitt mye "slått ut på sofaen" også den siste uken, det skal ikke fornektes. Med 4 stk hunder mer eller mindre jevn fordelt på kroppen holder man, om ikke annet, - iallefall varmen:)

Har også fått gjort litt produktivt nå og da, slik som å trene hundene. Det er jo det viktigste vet jeg! Gulvvask og opprydding løper sjelden fra meg uansett...
Det gjør derimot tiden! Så jeg har lært meg å prioritere. Virkelig prioritere etter hjertet. Og ikke etter hva som det forventes at jeg skal prioritere.
Det er jeg for lengst ferdig med.
Jupp!

Så jeg har prioritert hundetrening. Det er min medisin og glede. Og nå føler jeg at alle tre begynner å bli klaret til debut om ikke alt for lenge nå.
...Alle tre sier jeg..? Men ble ikke Felix pensjonert for litt siden..?
Mnja. Joa. Egentlig ble han det. Mot min egentlige vilje. Og helt sikkert hans.
Nå har det nemlig "kommet meg for øre" at Norsk Kennel Klubb er i gang med å lage et nytt dopingsregelverk. Og etter hva det ser ut til nå, så finnes det mulighet for at Felix sin Hypotyreosemedisinering og foreløpige utestengelse fra all konkurranse i Norge faktisk kan omgjøres.
Om litt tid, selvsagt. Men kanskje allerede i år. Og da er det jo håp...?:)
Selvsagt må jeg starte forfra igjen, dvs fra klasse 1, - men....
Mnja. Vi får se.
Så lenge det er liv er det håp! Det er jo mitt motto.

I tillegg fikk jeg i helgen som var, som NKK- representant for Østfold, lov til å delta på kurs 2 i Avl & Oppdrett forrige helg. Jeg gikk jo kurset da det først kom, rundt - 93 tror jeg det var, men det var veldig greit å få friske opp litt.
...Og å høre om valper og fødsler og alt sånt som jeg ikke har blitt  "velsignet" med friske nok hunder til lenger...
Galgenhumor:)


Jeg har foressten møtt en kjekk hund med særdeles spesielt utseende. Han har delt nese, og det har jeg aldri sett før! Det var så sjarmerende ut at jeg bare måtte ta et bilde. Eier lot meg få legge det i bloggen. Får jeg presentere "Lilla gubben":

Kjekk kar, ikke sant?:)

En annen og uslåelig kjekk kar er jo selveste Felix. Livsnyteren.
Ingen kan vel slappe av bedre enn han!


Nå går det jo raskt mot påske også.
Jeg gleder meg til en uke uten noe som helst "må klare å gjøre" - ting. Det skal faktisk bli litt godt:)

Ha en strålende helg!






Populære innlegg fra denne bloggen

  TISPEMOR OG VALPENE TEKST: Carola Brusevold, Kennel Fancy Carolica og tidl. Rådehund - eieropplæring, nå del av Dyreatferdssenteret A/S. Jeg tenkte å dele litt om mine erfaringer som oppdretter av til sammen tre forskjellige raser (dachs, puddel og pumi) gjennom en periode på over 30 år. Jeg synes det er sørgelig mange uriktige påstander om tispas atferd overfor sine valper. Fordi en del mener at de bør oppføre seg som en hund og dermed handle ut fra slike påstander mot egne hunder, tenkte jeg at mine opplevelser kan gi et nyttig perspektiv for å revurdere den oppfatningen. Det jeg her skriver er basert på mine erfaringer som oppdretter, samt min kunnskap om hund og atferd gjennom et langt yrkesliv. Jeg er av utdannelse hundetrener, instruktør, hundefrisør, hundemassør og rehabiliteringsterapeut for hund.  INSTINKTER OG VITEN HOS TISPEMOR Det første som slår meg når jeg tenker på tispene jeg har hatt gjennom årene, er hvor fantastisk gode de er på å ta seg av sitt avkom fra aller før
Det kommer nok flere blogginnlegg etter hvert, men nå er jeg inne i en roligere periode, med personlig ventesorg, livsrefleksjon og fysisk rehabilitering.   Ønsker du følge hundetreningen min, kan du følge Youtbekanalen  min så lenge. Der legges ganske jevnlig inn nye filmer, mest som en treningslogg for egen del, - men også til inspirasjon for den som trenger det. Ha fine dager så lenge💜
Påsken er over, og nye strålende dager ventes! Jeg blir nesten euforisk av så nydelig vær som vi har hatt den siste uken, jeg!:) Det har vært deilig med avkobling og familiekos. Og valpekos da selvsagt! Jeg må jo bare å nevne det: Jeg har aldri hatt spesielle problemer med valper tidligere altså, - men Malvin er virkelig uvanlig trivelig og enkel å ha med å gjøre! At det går an! Virkelig en nytelsens valpetid! Malvin har hittil vært med meg over alt, slik at nye opplevelser kommer på en helt naturlig måte. Det har vært veldig enkelt å ha han med, - og jeg har i prinsippet ikke behøvd å tilpasse meg eller mine aktiviteter på noen måte, selv om jeg jo faktisk har en "liten" valp. Denne uken har han så vidt begynt å trene på å det være alene hjemme, og det var bare sånn type: "Åh, du går ut ja, helt greit det jeg legger meg til å sove jeg!" Og når jeg kom hjem etter ca 1 time: "Næh! Er du tilbake allerede? Jeg vil faktisk sove litt til jeg. Snakkes