Gå til hovedinnhold

Champion! Nyheter! Wow!!

Nå har førstemann fra kullet til Katla og Felix blitt Norsk Utstillingschampion!
Gratulerer så mye til Fancy Carolica`s Aimè, tilhørende Niwigga kennel
:
Aimè ca 7 uker...

ca 1 år på bildet. Vakre Aimè! Koselig at "bebisene" gjør det så fint:)

Her kommer litt info om hva som skjer fremover:

  • Det er trening her på onsdag kl. 18.00.
  • På torsdag vet jeg at det er freestyletrening i Moss, arrangert av Anniken. Ta kontakt med henne for mer info om dette.
  • Jeg minner om at nye kurs starter her fra uke 44! Det er fremdeles ledige plasser på grunnkurs og kurs i klikkertrening.
  • For deg som allerede konkurrerer, eller vil konkurrere i bl.a lydighet og bruks,- ta en titt på elitesamlingskursene som er satt opp her i Råde for våren 2012! Se hjemmesiden http://www.raadehund.no/ for mer info. Dette er virkelig noe å få med seg i "bagasjen"!
Til neste år kommer også mange andre instruktører for å holde forskjellige kurs her i Råde. Jeg nevner noen kjente navn; bl.a Thomas Stokke, Nina Haaland, Siv Svendsen, Elin Søisdal, Mona Kjernholm.... ! 
Og, jada, - det kommer flere!!
Det blir bl.a shapingkurs, kurs i belønningsutvikling, elitesatsninger i lydighet og bruks, kantarellsøkskurs, passeringskurs for problemhunder, enkeltstående konkurranselydighetskurs, rally - kurs, klikkerkurs, agilitykurs, agilityhandlingskurs, freestylekurs/kurs i kreativ lydighet....
Ja, følg gjerne med på hjemmesiden eller gi meg beskjed om at du vil stå på mailingliste for fortløpende info!

Om du er medlem av en hundeklubb i Østfold, er det også koselig om du vil informere dine klubbkamerater om disse spennende kursene:)?
Bedre kompetanse innen flere områder vil gagne alle medlemmene, - og et trivelig samarbeid mellom hundeskoler og hundeklubber kan derfor ikke bli annet enn positivt!? Mener jeg iallefall:)
Selv er jeg medlem av flere hundeklubber i Østfold, og henviser jevnlig kursdeltager dit for videre trening. Desverre har jeg ikke selv anledning til å trene med klubbene så ofte, siden egne kurs ofte holdes samtidig med klubbens treninger. Men jeg følger med, - og jeg beundrer alle de ildsjelene som legger ned mangfoldige timer og tid på helt frivillig arbeid til klubbens beste! 
Selv må jeg nok ta betalt for det meste av min tid. For å overleve...:)

Jeg minner også om at jeg tilbyr (nesten gratis) innendørs treninger i hall i løpet av vinteren, for mer info se her.

Ha en strålende uke!


Populære innlegg fra denne bloggen

  TISPEMOR OG VALPENE TEKST: Carola Brusevold, Kennel Fancy Carolica og tidl. Rådehund - eieropplæring, nå del av Dyreatferdssenteret A/S. Jeg tenkte å dele litt om mine erfaringer som oppdretter av til sammen tre forskjellige raser (dachs, puddel og pumi) gjennom en periode på over 30 år. Jeg synes det er sørgelig mange uriktige påstander om tispas atferd overfor sine valper. Fordi en del mener at de bør oppføre seg som en hund og dermed handle ut fra slike påstander mot egne hunder, tenkte jeg at mine opplevelser kan gi et nyttig perspektiv for å revurdere den oppfatningen. Det jeg her skriver er basert på mine erfaringer som oppdretter, samt min kunnskap om hund og atferd gjennom et langt yrkesliv. Jeg er av utdannelse hundetrener, instruktør, hundefrisør, hundemassør og rehabiliteringsterapeut for hund.  INSTINKTER OG VITEN HOS TISPEMOR Det første som slår meg når jeg tenker på tispene jeg har hatt gjennom årene, er hvor fantastisk gode de er på å ta seg av sitt avkom fra aller før
Det kommer nok flere blogginnlegg etter hvert, men nå er jeg inne i en roligere periode, med personlig ventesorg, livsrefleksjon og fysisk rehabilitering.   Ønsker du følge hundetreningen min, kan du følge Youtbekanalen  min så lenge. Der legges ganske jevnlig inn nye filmer, mest som en treningslogg for egen del, - men også til inspirasjon for den som trenger det. Ha fine dager så lenge💜
Påsken er over, og nye strålende dager ventes! Jeg blir nesten euforisk av så nydelig vær som vi har hatt den siste uken, jeg!:) Det har vært deilig med avkobling og familiekos. Og valpekos da selvsagt! Jeg må jo bare å nevne det: Jeg har aldri hatt spesielle problemer med valper tidligere altså, - men Malvin er virkelig uvanlig trivelig og enkel å ha med å gjøre! At det går an! Virkelig en nytelsens valpetid! Malvin har hittil vært med meg over alt, slik at nye opplevelser kommer på en helt naturlig måte. Det har vært veldig enkelt å ha han med, - og jeg har i prinsippet ikke behøvd å tilpasse meg eller mine aktiviteter på noen måte, selv om jeg jo faktisk har en "liten" valp. Denne uken har han så vidt begynt å trene på å det være alene hjemme, og det var bare sånn type: "Åh, du går ut ja, helt greit det jeg legger meg til å sove jeg!" Og når jeg kom hjem etter ca 1 time: "Næh! Er du tilbake allerede? Jeg vil faktisk sove litt til jeg. Snakkes