Gå til hovedinnhold

Løpetidshysteri og koselige kursstarter:)

Ja, da er kursene i gang, og jeg gleder meg stort til å følge alle valper, unghunder og voksne hunder fremover:)
Det er trivelig med kurs, - og jeg lærer alltid noe nytt selv av verdens beste læremestre: nemlig hundene:)
'Tusen takk til alle dere som har valgt å gå på kurs hos meg på Råde Hundeskole, og ikke minst til alle dere som har anbefalt meg videre!
Stor klem, folks!:)


I huset er her er det forøvrig en smule kaotisk, siden Katla har løpetid og akkurat nå er i "full blomst".
Gutta - boys holder på å gå fra konsepten (og snart jeg med...), - og "stakkars" Katla er i lettere sjokk og i tillegg dypt rystet over guttas oppførsel!
De snille "boys`a", som vanligvis er rolige og avbalanserte, -  er nå forvandlet til potensielle voldtektsforbrytere av verste sort, - og de kaster seg i fellesskap over henne ved enhver anledning.
Ikke rart damen søker kontinuerlig tilflukt under bena på "mor" i disse dager...!

En rystet Katla som sitter godt på stompen....

"Boys`a" har nå tilbragt størsteparten av dagen i "arresten", - altså på eget rom, slik at vi andre kan få litt fred.
Familien består nemlig av litt mer enn hunder... Kremt..:)

Ja, ja, sånn er det med begge kjønn i hus.
Heldigvis har Katla løpetid kun èn gang i året, og det passer meg igrunnen veldig bra!:)
Nå er nok det verste straks over, og da alle kan få sin nattesøvn tilbake.

Litt fornuftig trening har det nå likevel blitt oppi alt sammen. 
Anniken kom en tur på søndag, og vi fikk trent litt freestyle. Veldig koselig å trene sammen igjen!
Men hvor var alle dere andre freestylere? Er søndag ettermiddag et dårlig tidspunkt? Gi meg gjerne en tilbakemelding!

Til min glede fokuserer Felix bra under trening, selv om det lukter løpetid over hele området.
Synes selv at vi begynner å få litt dreis på noen av de momenter jeg har planlagt til vårt kommende HTM - program.
Men det er et stykke igjen før vi har alt på plass:)

Zeb derimot, er jo bare 10 mnd, - og mest i sin egen verden akkurat nå.
Men litt fremgang har det likevel vært:) Flere bra atferder er under veis, - og han elsker å jobbe.
Bare hormonene får roet seg litt, så kommer nok ting litt på plass også for han:)

Jeg føler alt i alt at vi holder oss til treningsplanen.
- Som nå forøvrig er ganske realistisk ifht tid og energi:)

Siden det er er kursoppstarter denne uken, har jeg ikke planlagt flere treninger enn til førstikommende fredag.
Da holder jeg freestyletrening for interesserte. Ta kontakt om du vil være med:)


"Emma" trener freestyle:)

På lørdag blir det kan hende en sosialiserings - og treningstur med Zeb på agilitystevnet som arrangeres av Norsk Terrierklubb.

Til opplysning har min mobil blitt ødelagt, og jeg har overtatt min sønns gamle.
Telefonnumre og ev. meldinger er imidlertid borte - vekk, - så om du savner melding eller svar på en beskjed, - så er dèt grunnen!
Fint om du kan sende meg ditt tlf. nr. pånytt dersom du vil at jeg skal sende deg melding i forkant av planlagte treninger. 
Du har forhåpentligvis også mitt tlf. nr. slik at du kan sende meg melding.
Husk bare å skrive navnet ditt, slik at jeg ser hvem som har sendt meldingen!



Populære innlegg fra denne bloggen

  TISPEMOR OG VALPENE TEKST: Carola Brusevold, Kennel Fancy Carolica og tidl. Rådehund - eieropplæring, nå del av Dyreatferdssenteret A/S. Jeg tenkte å dele litt om mine erfaringer som oppdretter av til sammen tre forskjellige raser (dachs, puddel og pumi) gjennom en periode på over 30 år. Jeg synes det er sørgelig mange uriktige påstander om tispas atferd overfor sine valper. Fordi en del mener at de bør oppføre seg som en hund og dermed handle ut fra slike påstander mot egne hunder, tenkte jeg at mine opplevelser kan gi et nyttig perspektiv for å revurdere den oppfatningen. Det jeg her skriver er basert på mine erfaringer som oppdretter, samt min kunnskap om hund og atferd gjennom et langt yrkesliv. Jeg er av utdannelse hundetrener, instruktør, hundefrisør, hundemassør og rehabiliteringsterapeut for hund.  INSTINKTER OG VITEN HOS TISPEMOR Det første som slår meg når jeg tenker på tispene jeg har hatt gjennom årene, er hvor fantastisk gode de er på å ta seg av sitt avkom fra aller før
Det kommer nok flere blogginnlegg etter hvert, men nå er jeg inne i en roligere periode, med personlig ventesorg, livsrefleksjon og fysisk rehabilitering.   Ønsker du følge hundetreningen min, kan du følge Youtbekanalen  min så lenge. Der legges ganske jevnlig inn nye filmer, mest som en treningslogg for egen del, - men også til inspirasjon for den som trenger det. Ha fine dager så lenge💜
Påsken er over, og nye strålende dager ventes! Jeg blir nesten euforisk av så nydelig vær som vi har hatt den siste uken, jeg!:) Det har vært deilig med avkobling og familiekos. Og valpekos da selvsagt! Jeg må jo bare å nevne det: Jeg har aldri hatt spesielle problemer med valper tidligere altså, - men Malvin er virkelig uvanlig trivelig og enkel å ha med å gjøre! At det går an! Virkelig en nytelsens valpetid! Malvin har hittil vært med meg over alt, slik at nye opplevelser kommer på en helt naturlig måte. Det har vært veldig enkelt å ha han med, - og jeg har i prinsippet ikke behøvd å tilpasse meg eller mine aktiviteter på noen måte, selv om jeg jo faktisk har en "liten" valp. Denne uken har han så vidt begynt å trene på å det være alene hjemme, og det var bare sånn type: "Åh, du går ut ja, helt greit det jeg legger meg til å sove jeg!" Og når jeg kom hjem etter ca 1 time: "Næh! Er du tilbake allerede? Jeg vil faktisk sove litt til jeg. Snakkes